تاریخچه کامل بازی های GTA و توضیحات تک به تک انها

در این مقاله قصد دارم کمی در مورد gta با شما صحبت کنم. حتما با خود میگویید. اه !! بابا بازم gta چقدر از این بازی مینویسید؟!! اما در پاسخ باید به شما بگویم که این مطلب با بقیه مطالب نوشته شده درباره ی gta متناقض است. مطالب موجود در وبلاگ مربوط به نقد و برسی و معرفی و... بازی هستند. اما این مقاله در مورد نام بازی است. چی؟نام بازی؟! بله نام بازی!! پاسخ به این سوال که چرا نام جدید ترین قسمت این بازی gta IVاست. در صورتی که خیلی ها اعتقاد دارند این بازی باید gta6 باشد!حال همه چیز مشخص میشود.





امد. ابن بازی هیجان و جذابیت زیادی داشت و طرفداران زیادی را به خود جذب کرد. محیط بازی از حالت 2 بعدی و از زاویه بالا فاصله گرفته بود و همه چیز 3 بعدی شده بود.این بازی با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. این بازی با نام کامل

gta2

 
 
در سال 1999 مدتی پس از عرضه شماره قبلی gta2 امد. این بازی ابتدا برای pc و ps1 امد و در سال 2000 برای game boy colour و dc امد. بازی هنوز مانند قبل و به حالت 2 بعدی و از بالا بود.

gta3

ولین مجموعه از GTA3 که نسخه ی اصلی مجموعه GTA3 به حساب می اید. این بازی با نام کامل


در سال 2001 برای ps2 و در سال 2002 برای pc



و در سال 2002 برای ps2 و در سال 2003 برای pc امد. این بازی در ایران به gta4 معروف است. در صورتی که کاملا اشتباه است و جزو مجموعه gta3 به حساب می اید. ین بازی با نام کامل

]

در سال 2004 ابتدا برای ps2 و در سال 2005 برای pc منتشر شد. این بازی در ایران با نام gta5 شناخته میشود. در صورتی که کاملا اشتباه است و این بازی جزو مجموعه gta3 به حساب می اید.ین بازی در سال 2005 ابتدا برای psp و در سال 2006 برای ps2 منتشر شد. خدا را شکر دیگر این بازی در ایران به gta6 یا gta7 مشهور نیست!!!این بازی در مجموعه gta3 قرار میگیرد.ین بازی با نام کامل


ابتدا برای psp و در سال 2006 منتشر شد و یک سال بعد یعنی در سال 2007 برای ps2 نیز منتشر شد.خوشبختانه این بازی نیز در ایران با نام gta6 یا gta7 شناخته نمیشود!!! این بازی نیز در مجموعه gta3 قرار میگیرد.

خب این هم از مجموعه gta3 . این مجموعه طولانی ترین مجموعه gta میباشد


gta4
ب بالاخره رسیدیم به مجموعه gta IV . اولین مجموعه از این بازی نام دارد که نسخه اصلی این بازی به حساب می اید و نسخه های بعدی الحاقی به حساب می ایند.این بازی در 10 اردیبهشت 1387 برای PS3 و XBOX360 منتشر شد و در 28 ابان در امریکا و 1 اذر در اروپا نسخه ی PC این بازی نیز منتشر میشوند.نسخه ی بعدی از بازی GTA نسخه ی GTA IV EPISODE 1 نام دارد که قرار است فقط برای XBOX360 منتشر شود.البته هنوز هیچ چیز مشخص نیست .شرکت EA قصد داشت شرکت سازنده این بازی یعنی ROCKSTAR را خریداری نماید که تاکنون موفق نشده است. اما اگر این شرکت را خریداری نماید میتوان انتظار انتشار این بازی برای PS3و PC را نیز داشت. اما هنوز چیزی مشخص نیست. این بازی در سال 2009 منتشر میشود.
خب این هم از مجموعه GTA IV البته فعلا. چون ممکن است علاوه بر بازیهایی که میبینید EPISODE3 و نسخه های الحاقی دیگری نیز وجود داشته باشد.





امیدوارم دیگر فهمیده باشید که چرا نسخه ی جدید جی تی ای . gta IV نام دارد و دیگر کسی ان را با نام gta 6 خطاب نکند! البته نسخه ی جدیدی نیز به نام GTA SANANDREAS STORIS برای PSP در حال ساخت است که چیز زیادی از ان مشخص نیستهمچنین نسخه ی جدیدی به نام GTA CHINATOWN WARS نیز برای کنسول دستی NDS در حال ساخت است که از این بازی نیز اطلاعات زیادی در دسترس نیست.

gta1

اولین gta در سال 1998 و با نام کامل Grand Theft Auto و برای pc و ps1 منتشر شد. همچنین این بازی در سال 1999 برای game boy color نیز منتشر شد . این بازی نواوریهای زیادی داشت و اولین بازیی بود که در ان به مقدار زیادی ازادی عمل وجود داشت. بازی به صورت 2 بعدی و از بالا به نمایش گذاشته میشد و..... پس از عرضه ی Grand Theft Auto نوبت به عرضه ی بسته ی الحاقی این بازی با نام کاملرسید
  این بازی درست یکسال پس از عرضه ی نسخه ی اصلی یعنی در سال 1999 منتشر شد.
  این بازی با نام کامل

در سال 1999 برای کنسول play station شرکت سونی منتشر شد.این بازی در سال 1999 و برای کنسول ps1 شرکت سونی عرضه شد.

پس gta1 در واقع یک بازی نیست. بلکه مجموعه ای است از چند بازی.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد